۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۶, شنبه

تفاوت ها را می بینی رفیق: این به خاطر دفاع از زبان مادریش می شود تهدید ملی! او به خاطر شوشولش می شود قهرمان ملی!

(نویسنده: رضا الله قلی پور)



در کشورهای چند ملیتی و چند فرهنگی و زبانی چون ایران همیشه رقابت های درون سرزمینی از هر حیث برای دوام و ادامه حیات ملت ها در جریان است. رقابتی که می خواهد نشان دهد کدام فرهنگ و جامعه ای می تواند با آموزه های خود ، بهترین سطح کرامت انسانی را به ارمغان بیاورد و جامعه را با خواسته ها و آرمان های انسانی که شامل شهامت و شجاعت در دفاع از موجودیت سرزمینی و ملی است ، اداره کند.

این روزها برخی از نکات قابل توجه در دنیای مجازی و سطح رسانه ای دیده شده و اتفاق افتاده که قابل مقایسه در سطح کلان تفاوت فرهنگی و رفتاری ملت ها و نسل های پرورش یافته توسط ایشان است. مقایسه ای که قابل تعمیم به فرداها ، جهت شناخت بهتر نسل امروز برای برنامه ریزی در آینده است:

۱- ماجرای شوشول یک بچه در یک برنامه زنده تلویزیونی


ویدئوی شوشول فرنود!
http://www.youtube.com/watch?v=Dw74MwGcAvc

در یکی از برنامه های زنده مخصوص کودکان تلویزیون ایران مجری برنامه سوالی از بچه ها می پرسد و برای گرفتن جواب میکروفن را جلوی دهان پسر بچه ای می گیرد و او در جواب این سوال که چه کارهایی را خودش مستقل انجام می دهد می گوید: " من شوشولم را خودم می شورم! "

این یک جواب از روی صداقت کودکانه به اهرمی برای کمپین های فیسبوکی و ... جهت دفاع از راست گویی پسر بچه توسط افراد فارس زبان که سنگ ایرانیت را نیز به سینه می زنند تبدیل شد و تا مدتی حتی به سطح قهرمان ملی هم ارتقا یافت.



۲- ماجرای شعر خوانی یک بچه در یک برنامه از پیش کنترل و پخش شده تلویزیونی ( برنامه ۹۰ )

ویدئوی شعر آیدین در برنامه نود:
http://www.youtube.com/watch?v=adUtR_U5aR8

در گزارشی که در یکی از برنامه های ورزشی نود ویژه حواشی فوتبال بازی تیراختور آذربایجان و پرسپولیس پارسیان پخش شد. کودکی در دفاع از زبان مادری خود که نشان از پرورش نسلی آزادی خواه و متعهد به فرهنگ و زبان سرزمین مادری خویش بود موجی از انتقادهای رسانه ای و تهدید ملی خوانده شدن توسط افراد و سایت ها و ... به راه افتاد که زمانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ داعیه شعارهای یکی از نامزدها را بر سینه چسبانده بودند که حتی طرح ایالتی شدن ایران یکی از آنها بود.

این دو نکته بالا به این جهت یاد آوری می شود تا به مقایسه ای از سطح دو جامعه ای متفاوت ، دو فرهنگ مجزا و دو نسل متضاد پرورش یافته دست پیدا کنیم و ببینیم که با وجود تسلط رسانه ای ، آموزشی و تبلیغات حجیم فرهنگی ، خود باختگی در نسل نو آذربایجان وجود ندارد و آرمان هایی که یک ملت می تواند خود را برای رسیدن به آن فدا کند هنوز در این جامعه زنده است.

گرچه هنوز استفاده و تسلط قوی رسانه ای در بین افکار عمومی و روشنفکران جامعه آذربایجان در ایران به وجود نیامده تا بتواند کمپینی قوی جهت دفاع از کودک شعر خوان خود به راه بیاندازد و او را به عنوان قهرمان ملی خویش به رخ بکشند ولی این قدرت و قوی بودن و ماندن وقتی خود را به این صورت نشان می دهد هر معادله ای را به هم می زند تا سایتی چون تابناک آن کودک و شعرش را ضد ایرانی و تهدید ملی بخواند. مانند همان کسی که وقتی قدرت مجادله و دفاع را در بحث های اعتقادی و دینی از دست می دهد و توان ادامه ندارد رقیب خود را به بی دینی و کافر بودن متهم می کند.

کلام آخر اینکه تسلط رسانه ای و هجمه فرهنگی گرچه نگرانی هایی را برای رصد کنندگان جامعه آذربایجان به وجود آورده است اما چنین شعرخوانی های ۲۰ ثانیه ای چنان آشفتگی و پریشان حالی را برای رقیبان فرهنگی به بار می آورد که خود نوید قدرتی نهفته در خانه های کوچه پس کوچه های روستاها ، شهر ها و ... آذربایجان می دهد.

خلاصه این که شما به فکر حمله کامنتی به صفحه فیسبوکی ملک عبدالله پادشاه عربستان باشید به مناسبت روز ملی خلیج فارس ، ما هم به فکر پرورش نسلی قوی برای دفاع دوباره و عملی در مقابل تهاجم واقعی در دنیای واقعی. ما باکری ها پرورش دهیم و شما شوشول شورها را. آخر هم ما بشویم تهدید ملی و تجزیه طلب و شما بشوید قهرمان ملی و میهن پرست. تفاوت ها را می بینی؟ ... تا ثریاست رفیق!




منبع:
http://rezaallahgolipour.blogfa.com/

۹ نظر:

  1. من به عنوان یک ایرانی پارسی زبان حق سایر اقوام ایرانی غیر پارسی زبان را برای تحصیل به زبان مادری خود به رسمیت می شناسم. این حق شماست و ما هم با شما در این راه خواهیم بود و از شما حمایت می کنیم. دوست عزیز درست است که شما از این بی عدالتی ناراحت هستی ولی هنگامی که از اشتباه کودکانه یک بچه برای اهداف خود سو استفاده نموده و پارسی زبانان کشور را پرورش دهنده ... شورها می نامید بجز ایجاد ترک ستیزی در برخی افراد چه جیزی عایدتان می شود؟ خواهش من از شما این است که حقوق خود را بدون کوچک شمردن سایرین دنبال کنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ترک ستیزی و دشمنی با آذربایجان از این هم مگر بیشتر میشود که تو فارس ما را با ان تهدید میکنی ، فارس و ارمنی دشمنان قسم خورده ما هستند ، که تمام راههای دوستی و آشتی را متاسفانه خودشان (ارامنه و فارسها ) بر ما بسته اند. اما بد نیست تو فارس بدانی ارامنه نژاد پرست حتی فارسها را هم آدم نمیدانند ، به ظاهر به خاطر مساله غره باغ ازهر دوستی میکنند اما اعتقاد دارند فارسها و ایرانی ها هر چه دارند از صدقه سر ارامنه ی است که به ایران آمدند !!!
      پس فعلا خوش باشید به دوستی با ارامنه که سحر نزدیک است .

      حذف
    2. متاسفانه وبلاگ
      http://rezaallahgolipour.blogfa منبع این گزارش توسط هموطنان عزیزفا رسمان هک گردیده است ، خواهش میکنم به این وبلاگ بروید و ببینید تا این هموطنان فارس چه کامنت های زیبا و پر از محبت برای ما ترکان آذربایجانی گذشته اند ، آنوقت باید دید راهی جز استقلال سرزمینمان (آذربایجان جنوبی) برا یمان مانده است ؟ تا کی زندگی در ذلت

      حذف
  2. اروپایی هافقط به خاطر واحد پول مشترک مرزهاشونوبرداشتند.ما ایرانی هاازترک وفارس ولروکردوبلوچ اینهمه مشترکات فرهنگی داریم انوقت دایما داریم برای هم خط ونشون میکشیم.انگار یه عده ازاختلاف ما بهره می برند.

    پاسخحذف
  3. چرت و پرت خوبی بود.
    شما هم که ما را کشتید، فکر کردید خودتونید و آذربایجان.
    صدا و سیما هزار تا چیز نشون نمیده.
    فکر کردید نشستند ببینند کجا یکی آذری حرف زد اونا سانسور کنند.
    خودت هم که گفتی، برنامه از قبل ضبط شده.او شوشوله هم اگه از قبل ضبط شده بود پخش نمی شد.
    شوشول هم واسه کسی افتخار که نمیشه، باعث سرافکندگی.
    بله، ما شهید ندادیم که یه عده وطن فروش بخوان کشور را تیکه تیکه کنند. تا آخر خونمون هم وایسادیم و از مردم و کشورمون دفاع می کنیم.

    پاسخحذف
  4. شعور نویسنده این مطلب در حد همون شوشول فرنوده:)))

    پاسخحذف
  5. مطلب بسیار خوبی بود ، اما نکته بسیار مهمی که باید به ان توجه داشت ، کمبود شدید رسانه اینترنتی در میان ما ترکان آذربایجانی میباشد ، سایتهایی مثل انجمن قلم آذربایجان جنوبی ، یا Azertalk
    هم بسیار خوب هستند اما بسیار دیر به روز میشوند ، دیگر سایتهای پراکنده هم که متاسفانه مربوط به تیم مهران بهارلی ( تیم جنگ روانی وزارت اطلاعات بر علیه مبارزه ملی آذربایجان جنوبی) میباشند ، سعی در منحرف نمودن و پی نخود سیاه فرستادن مردم آذربایجان دارند .
    ما بایستی در عرصه اینترنتی بسیار قوی حاضر شویم ، این شرط لازم برای پرورش نسل خودباور میباشد . در این مورد میخواهم از نگارنده و همینطور دکتر براهنی و دیگر سروران خواهش کنم تا یک فکر اساسی بنمایند .

    پاسخحذف
  6. دوست گرامی. خاندان ما متشکل از ترک ها-اصفهانی ها- سمنانی ها و تهرانی هاست.
    من هیچ وقت ندیدم که اصلیت ما کوچکترین اختلافی بینمان ایجاد کرده باشد. کی می شود چشم ها را باز کنید ؟ بخدا قسم هیچ تبعیظی در کار نیست. مگر اکثریتی که ترک زبان است و قدرت را هم در اختیار دارد می شود خودش را تحریم کند ؟ داریم زندگی می کنیم با هم لطفا خرابش نکنید

    پاسخحذف
  7. کس ننه ترک مغول
    کس ننه فارس افغان
    کس ننه کودک تورک و کودک فارس

    پاسخحذف