۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

تامل در پیش داوری!

اگر شما زن حامله اى را بشناسید که در حال حاضر هشت تا بچه کور و کچل دارد، آیا موافق هستید که این خانم حامله سقط جنین بکند تا یک نفر دیگر به کور و کچل هاى این دنیاى لعنتى اضافه نشود؟ این را هم بگویم که: از هشت تا کور و کچل هاى این علیامخدره محترمه!، سه تا شان کر و لال، دو تا شان نا بینا، یکى شان عقب افتاده ذهنى است و خود علیا مخدره هم به بیمارى سیفلیس مزمن مبتلاست! به نظر شما آیا این خانم حامله، باید سقط جنین کند؟؟ بجاى اینکه به این پرسش، تر و فرز، پاسخ بدهید، اجازه بفرمایید سئوال دوم را مطرح کنم.
فرض بفرمایید حالا موقع انتخابات است و شما باید از میان سه کاندیداى ریاست جمهورى، یکى را انتخاب کنید. شما کدامیک از این سه کاندیدا را انتخاب خواهید کرد؟
الف - کاندیداى اولى، با سیاستمداران و سیاست بازان حقه باز و بد کاره و لجاره و مفتخور و بد نام، بده بستان دارد و اهل فال بینى و پیشگویى و استخاره و این نوع مزخرفات است. روزى هشت تا ده لیوان مارتینى مى خورد، سیگار برگ دود مى کند و دو تا فاسق لگورى هم دارد.
ب - کاندیداى دومى، تا لنگ ظهر مى خوابد. تریاک مى کشد. و هر شامگاه نیم بطر ویسکى را روانه ى خندق بلا مى کند.
ج - کاندیداى سوم، یک قهرمان جنگ است، گوشت نمى خورد، سیگار نمى کشد، گاهگدارى یک لیوان آبجو مى نوشد، و اهل زن بازى و حقه بازى هاى دیگر هم نیست. شما کدامیک از این سه نفر را روانه ى کاخ ریاست جمهورى خواهید کرد؟؟
لطفا نخست تصمیم تان را بگیرید، بعدا به پاسخ این پرسش ها توجه فرمایید.

و اما پاسخ پرسش ها
کاندیداى اولى فرانکلین روزولت است، کاندیداى دومى وینستون چرچیل است و کاندیداى سومى، آدولف هیتلر!!!

و اما پاسخ به پرسش نخست:
اگر شما به سئوال مربوط به آن علیا مخدره حامله پاسخ مثبت داده اید، از تولد بتهوون جلوگیرى کرده اید!!

و نتیجه اخلاقى اینکه: قبل از پیشداورى و قضاوت، کمى فکر کنید.

۱ نظر:

  1. به چی‌ فکر کنیم؟ مگر از راه تفکر منطقی‌ میشود آینده اشخاص را به طور کامل - صرف نظر از اینکه خوب باشد یا بد - پیش‌گویی کرد؟ مگر این پیشینه‌هایی‌ که شما از آن سه فرد معروف نوشته اید هم دلالت به همین امر ندارد که آینده افراد را نمیتوان بر اساس امال آنها پیشگویی کرد`؟ حالا من هم به شما یک پیشنهاد می‌کنم: پیش از نوشتن بیاندیشید.

    پاسخحذف