۱۳۹۰ تیر ۱۲, یکشنبه

زیباترین عکسی که میشد از تبریز گرفت و خانه های فرسوده و زاغه نشین ها را پنهان کرد!


فرق دوربین عکاسی و چشم طبیعی این است که با دوربین میشود صحنه های زشت و زوایای پنهان را مخفی کرد اما نمی توان با چشم دید و انکار کرد این عکس حسنی که دارد این است که به سر من تبریزی نیز کلاه می گذارد و من از دیدن تبریز سیر نمی شوم و یک آن تبریز را شهری پیشرفته فرض می کنم اما مشخص است که این فقط خیالی بیش نیست و تبریز ما مشکلات زیادی دارد که این عکس نیز توانائی کتمان و انکار حقیقت را ندارد و مشکلات و عقب ماندگیهای کلان شهری را نمی توان به این راحتی و با تصاویر بزک کرده پنهان نمود....     


۲۳ نظر:

  1. این کدوم محله تبریزه؟؟؟

    پاسخحذف
  2. این که معلومه از الهیه استتت. اونم دو تا برجهای بالای خیابون پارسا ست :)))))

    پاسخحذف
  3. عجب دزدايي هستيد شما...
    اين عكس توي تهران هست
    كافي با http://images.google.com/ جست و جو كني

    پاسخحذف
  4. معلومه تا حالا تهران نيومدي :)
    اينجا تهرانه دهاتي

    پاسخحذف
  5. اینکه تهرانه. عکس از بالای نیاوران گرفته شده. اون برج ها منطقه الهیه است، اون برج سفید که از بقیه برج ها جلوتره هم خیابان دربنده.
    این عکس خیلی قدیمیه و به سفارش سازمان گردشگری برای تهران گرفته شده و کاملا مشخصه که بعدا با نرم افزار روش کار کردن تا شیکتر به نظر بیاد وگرنه تهران واقعی انقدر هم زیبا نیست. خیلی کثافتره.
    من چند باری تبریز رفتم و به نظرم تبریز خیلی قشنگتر و بهتر از تهرانه.

    پاسخحذف
  6. آخي...برج دوست داري؟
    اينجا تهرانع و به احتمال زياد عكاس در ارتفاعات بوكان يا كوهستان ايستاده...ميدوني كجاست؟؟؟؟؟ خونه هاش از اين چيزي كه تو عكس ميبيني به مراتب زيباتر و مدرنتر هست!! ايشالا اين تابستون آوردنت تهران ميبيني!!!

    پاسخحذف
  7. حالا چه فرقی داره تهرانه یا تبریز ؟؟!!!
    چرا به قومیت ها توهین میکنین؟ مهم اینه که اینجا ایرانه قسمتی از سرزمین زیبای ما و 30 ساله که به دست مزدوران وطن فروخته افتاده و باید آزاد بشه

    پاسخحذف
  8. اصلا مهم نیست که عکس تهران را به جای تبریز گذاشته اید. تبریز آن قدر تاریخ و افتخار و اصالت و شرف دارد به تهران گره گوری و بی شخصیت که نیازی به هیج گونه مقایسه ای ندارد. کمی دقت به کامنت های بالا که ظاهرا از طرف تهرانی ها - که معلوم نیست پدر و مادرشان در دوره کدام خشک سالی بلند شده اند از کدام ده کوره ای آمده اند تهران و آن هارا روی خشت کدام کوچه پس کوچه های جوادیه یا نازی آباد پس انداخته اند- نشان می دهد که عمق فاجعه کجاست؟
    فقط یک چیز. خواهشا در مورد حرف ها و اعمال مطلق گرایان جزم اندیش - ازجمله آنهایی که به "پان تورک" معروفند کمی دقت کنید. "رضا براهنی" با اینکه سابقا کارهای زیادی کرده ولی در سال های اخیر دارد آشکارا دروغ می گوید. چرایش را نمی دانم . حتما خودش توجیهات لازم را دارد.

    پاسخحذف
  9. با كسي هستم كه كامنت بالايي رو نوشته
    وقتي داري درباره تهران حرف ميزني دهنتو آب بكش بعد اون گاله رو وا كن! تو شهر من، فارس و ترك و لر و ... همه با هم رفيقن پس بهتره تبريزيا گه مفت نخورن چون همونايي كه تبريزيا فكر ميكنن هم زبون و هم فكرشونن درشون ميمالن!
    صاحب اين آشغالدوني هم بدونه كه بهتره گه مفت زياد نخوره و قدر جايي كه توش تپيده رو بدونه...مبادا با اردنگي پرتت كنن بيرون..رخصت

    پاسخحذف
  10. ببين چاقال من نمي‌دونم چند سالته ولي تو بالاترين داري شر و ور زياد ميگي...واس ما هم عشوه شتري نيا كه: «شاشا جان!
    یعنی من دروغ می گویم؟ تو این عکس منزل من هم هست!
    پس من هم ساکن تهرانم!» گه خوردي اگه ساكن تهران باشي تو!
    به قول يكي از رفقا...اين عقايد پان‌تركي فقط ماله گدا گشنه‌هاي تبريزه
    جسارتا اين صحبتها فقط با نويسنده و همپالكياشه نه تركاي ديگه

    پاسخحذف
  11. پان ترکیسم همان قدر احمقانه است که پان فارسیسم یا ایرانیسم یا هر پان کوفت و زهر مار دیگر. این عقیده که نژادی یا زبانی از نژاد ها یا زبان های دیگر بهتر و برتر است ، دقیقا نژاد پرستی است که دوره آن سپری شده است. حالا کی ها از این آب (گل آلود)نژاد پرستی ماهی خواهند گرفت من نمی دانم.شخصیت و جایگاه خانوادگی - فرهنگی تعدادی از افراد بالا که کامنت گذاشته اند از ادبیاتشان مشخص است و تئوری سر خشت های جوادیه و نازی آباد را تایید می کند. من نه تبریزی هستم و نه ترک زبان و نه اصلا ربطی به آنها دارم. گرچه ترکی می دانم. باور بکنید یا نه . این کشور به تبریز مدیون است. البته حساب تبریز با مثلا اردبیل کاملا جداست....

    پاسخحذف
  12. زورتون می آد شهذ تورک ها رو ببینید
    تبریز شهذ اولین هاست
    بایندیر عزیز واقعا پست های جالبی دارید واقعا زیباست

    پاسخحذف
  13. اون احمقی که صحبت از گاله کرده فارس سگ تو کسی نیستی که مارو بندازی بیرون احمق نفهم گه خواستی بخورری بور پیش بابای امارتیت که هنوز ....
    نفهم گه زیادی نخور
    تورک جماعت دهن تو یکی رو اسفالت میکنه
    شهرمن شهر من هم نکن کل ایران متعلق به تورک هاست نمی خوای برو گمشو افغانستان

    پاسخحذف
  14. يه ترك خوب......................يه ترك مرده است :)

    پاسخحذف
  15. هموطن تبریز انقدر زیباست که احتیاجی به گذاشتن این عکس از محله الهیه در تهران برای زیبا و مدرن جلوه دادنش نبود. اخلاق حرفای چیز خوبیه معلوم بود ادمائی هستن که اینجارو میشناسن و حقیقت را رو میکنن

    پاسخحذف
  16. من متاسفم بابت صاحب اين وبلاگ . فكر كنم كه اين فرد اصلا اهل تبريز (ترك ) نيست . اين فرد قصد دارد كه بين اقوام و زبانها و لهجه درگيري حداقل لفظي بوجود بيايد و واقعا قصد چه چيزي را دارد خدا ميداند چون در جواب كامنت هاي بالا سكوت كرده و شما ها را به جان همديگر انداخته در صورت امكان اين وبلاگ را هك كنيد

    پاسخحذف
  17. حالا به فرض که نویسنده این وبلاگ یه اشتباهی کرده و عکس ساختمون های سنگیه تهران رو به جای تبریز گذاشته شما تهران نشین های فارس زبون با این توهین ها و فحش های رکیک باید دل از گوشت و خونه هموطن ترکتون رو اینجوری جر بدین ؟ آخه به چه چیزتون می نازین ؟ به عکس ساختمونای بلندتون یا به ادب و فرهنگ نداشتتون؟
    به خدا قسم که ادب مرد به از دولت اوست.

    پاسخحذف
  18. با درود به همه بازدید کنندگان این وبلاگ
    من عادتم این است در نظرات دخالتی نمی کنم اینجا محیط آزادیست و منهم هیچ نظری را حذف نمی کنم با اینکه در خیلی از نظرات مطلب را ول کرده به نویسنده و یا ملت و یا قومی توهین می کنند اما من می خواهم که دوستان بازدید کننده خود شاهد و ناظر باشند از بی فرهنگی و جهل نادانی برخی که خود مدعی تمدن چندین هزار ساله هستند...
    این قسمت کامنتها خودش شاید به تنهائی از دهها نوشته بیشتر تاثیرگذار باشد چونکه با دیدن این نظرات اکثراً توهین آمیز شاید به خود آئیم و تجدید نظر اساسی در ذهنیات و خلقیات و تفکرتمان انجام دهیم باورم اینست که حتی همانهائی که اینجا را با چاله میدان عوضی گرفته اند روزها و ماهها و سالهای بعد از دیدن این نوشته خویش شرم کنند و به خود آیند که فارغ از مذهب و دین و رنگ و نژاد و زبان این انسانیت است که ماندگار است بیائید انسان باشیم بیائید به حقوق یکدیگر احترام گذاریم بیائید قدر همدیگر را بدانیم بیائید از حقوق انسانی یکدیگر حمایت کنیم بیائید نگاه از بالا را ترک کنیم و بیائید همدرد یکدیگر باشیم...

    پاسخحذف
  19. یا صاحب وبلاگ . من دو تا کامنت آبرومندانه همین بالا دارم. حالا که این همه آدم به جان هم افتادیم و مساله جنبه قومی و ملی به خود گرفت ، می مردی یک کلمه راستش را می گفتی که اشتباه کرده ای و این عکس از تهران است نه تبریز؟ من نه تبریزی و نه ترک زبانم ولی در تبریزی بودن افتخاری است که در تهرانی بودن نیست. والسلام

    پاسخحذف
  20. کاش یه روز درست بشن وگرنه من یکی که اصلا تحمل اینهمه توهینو ندارم بعد به ما می گن تجزیه طلب خونمونو توو شیشه کردن به زور توهین هم که شده می خوان ارزشهای انسانی و هویتیمون رو هم بگیرن به قول اون دوست بالاییمون آخه به چه چیزتون می نازین ؟
    جناب ناشناس آخری فعلا معلوم نیست ایشون واقعا اشتباه کردن یا نه ولی مطمئنا جواب به فرض همچین اشتباهی آی 75; به نظر شما همچین توهین هایی هستش ؟ در آخر هم روی سخنم با انسان نماهایی هستش که با دیدن تنها یه عکس همچین عکس العملی رو در قبال ملتی به این عظمت نشون دادن

    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
    عرض خود میبری و زحمت ما میداری

    پاسخحذف
  21. فرقي نداره تهرانم يكي از شهرهاي اذربايجانه

    پاسخحذف
  22. با سلام اینجارو من میشناسم کشور اذربایجان استان تهران

    پاسخحذف